tirsdag 15. mars 2011

Triksekurs!

Heei, Nå skal jeg Maja begynne og skrive siden jeg skal begynne og trene Lotta:D.

Jeg og Lotta meldte oss på Triksekurs, som er på Tirsdager kl. 18.00. Så idag var første dagen vi for, jeg tok med bånd, godis og leke. Vi skulle ta oss en tur så jeg og Lotta gikk til A10 og så til Telenor, det treningen var. Når vi kom gikk vi opp til et møterom som vi skulle se en Powerpoint som Emma og Tone hadde laget. De var veldig flink og snakket mye, mamma snakket som en foss, siden hun måtte være ferdig med det på 1 halv time, det varte egentlig 1 time. Jeg lærte veldig mye, Feks. at vi bruker positiv forsterkning og negativ straff. Positiv forsterkning betyr av vi belønner det som er bra og overser det som er dårlig. Negativ straff betyr at vi fjerner muligheten til og få en belønning vis hunden gjør noe vi ikke ønsker.

Når vi begynte og trene, skulle vi trene på "putematte" musematte og snutetarget. Først hoppet og beit Lotta på snutetargeten og skulle spise den, men jeg tok den bare bort før hun rakk og ta den (dette er negativ straff), men noen ganger klarte hun det da. Lotta ble bare bedre og bedre, tilslutt hoppet hun bare etter hun hadde fått klikket, og noen ganger beit den. Jeg ble veldig forbauset på slutten når hun var så flink. Etter det prøvde vi litt med musematten og med en gang jeg hadde lagt den ned tok hun foten på. Jeg og Lotta er veldig fornøyd.

Når jeg og mamma gikk inn i Telenor og skulle se om vi hadde glømt noe, og når vi kom tilbake hadde vist Lotta hoppogsprett spist litt godis fra posen! Hun var veldig fornøyd når vi kom tilbake og så hva hun hadde gjordt! :) Men jeg syntes det var KJEEEEEEMPE artig på Triksekurset, og gleder meg til neste gang. Jeg og Lotta har i hjemmelekse og lære Lotta "Hands Up" i veggen! Men det blir og gå så bra så, hun hopper jo hele tiden uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar