tirsdag 26. juli 2011

Apport

Har jobbet litt med apporten til Gösta idag, og da måtte jo Plottis og få seg en økt :-)

Første runden så kjørte jeg 15 godbiter, og klikk når apporten (for dagen en leke til ungene, som ser nesten ut som et løsbitt) er i munnen. Gobitene er kjøttboller som er synlig og vi sitter på stuegulvet. Lotta er litt fokusert på godbitene, men ikke så veldig. Tilbyr endel andre ting (i hovedsak 'bukke'/vike seg ned i ligg), men finner fort ut at det er selve dingsen som gir klikk. Veldig dårlig bitt, hun holder den veldig løst i munnen så må jobbe mer med det.

Runde to kjører vi med 10 godbiter, og denne gangen så er et bedre grepp fokus. Dvs at hun må faktisk holde i den, ikke bare ha den i munnen. I begynnelsen så belønner jeg for minste lille motstand, og får flere gode repetisjoner på det. Så kjører vi nok for langt (måtte jo selvfølgelig legge på 5 ekstra godbiter.. fysj Emma! :-/), og Lotta slutter å interessere seg for leken. Hvis den er i bevegelse så får jeg henne til å bite over den, og hvis jeg kaster den så plukker hun opp og kommer med den. Men hun skjønner ikke hva jeg vil når jeg bare holder den i ro, så må se litt hva jeg gjør her.. Må nok kjøre litt med bevegelse før jeg igjen prøver på å holde den stille tenker jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar