tirsdag 16. oktober 2012

Triks - stable kopper!

Lotta fikk trent til kveldsmaten sin, og siden hun har vært så flink på plattformen idag, så fikk jeg lyst å trene litt triks :-) Det er jo snart desember og triksekalender, så noen nye triks kan jo være lurt å ha! :-)

Dagens triks som vi da har begynt på, er å stable bokser oppi hverandre. Begynte veldig enkelt - rett å slett å plukke opp og komme med boksen. Klikk for å ta den, så klikk for å bære før å så flytte til klikk for å avlevere den i hånden. Blir jo fin apporttrening det her i samme slengen :-) Etterhvert som Lotta hadde fin flyt på å plukke den opp og levere den til meg, så introduserte jeg boks nr 2. Denne er litt mindre, og skal da stables oppi den første. Kjørte en runde med det samme som den første først, før vi så gikk over til å la henne avlevere i boksen. Her hjelper jeg henne mye ved at jeg faktisk holder boksen under den hun har, slik at hun bare kan slippe den ned. Hvis hun tar boksen på skjeva (dvs at den da ikke vil gå oppi den andre boksen), så får hun bare klikk for å avlevere til meg.

Lotta hadde en flott fremgang og vi fikk mange avleveringer i boksen. Selvfølgelig, slik som jeg sa, da med hjelp siden jeg styrer den ene boksen slik at hun bare kan slippe den mindre oppi. Merker at det ble en lang økt (enda vi delte den i to), da hun noen ganger slutter å hente den og vil prøve andre ting istedet. Men vi fikk en god progresjon og hun hadde god flyt igjen på slutten, så er veldig fornøyd med økten :-) Så gjenstår det jo da bare å se hvis vi kommer i mål noen gang eller ikke.. :-) Moro å trene litt triks er det uansett, alt trenger jo ikke å være så seriøst hele tiden :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar