torsdag 19. august 2010

Flying

Idag har Lotta fått seg et pass med flying, ca 200m og med sine to første, sjulte figuranter :-) Den første (Per-Eirik) hadde jeg på ca 15-20m ut, og det var for langt. Lotta startet å springe fint ut de første 10m, så stoppet hun opp når hun ikke såg noen og kom tilbake til meg før å så springe over til Hanne igjen (som da ikke belønnet siden hun egentlig ikke sku den veien..). Tok henne inn på midtlinjen igjen for å sende henne ut på nytt, men da ville hun ikke gå ut over i det hele tatt. Så Per-Eirik fikk gi litt lyd fra seg (klapp) for at hun sku gå ut, og da sprang hun utover og forbi Per-Eirik :-) Fikk så syn/lukt på han og fann han - såååå fornøyd!! :-)

Det andre blindslaget var til Hanne, og da tok jeg henne nesten helt inn til midtlinjen. 5-7 m ut var hun kanskje.. Lotta sprang ut (litt nedenfor Hanne), men fann henne fort :-) Veldig bra slag. Trur jeg må ha de sjulte ganske nært nå i begynnelsen, sånn at hun skjønner at det lønner seg å gå ut alikevel - tross at man ikke ser noen.. :-) Avsluttet med synlig figurant hos Per-Eirik.

Er veldig fornøyd med dagens økt. Morsomt å se hvordan hun håndterte sjulte figuranter :-) Hun går veldig mye på syn - kun syn faktisk - så vi har noe å jobbe med her. Men jeg synes at hun var veldig flink likevel - er jo tross alt første gangen hun har sjulte figuranter så.. :-) Kommer til å fortsette med mye synlige figuranter og heller jobbe endel med lengden da, så får jeg ta noen sjulte innimellom, og da på kortere avstand slik at hun faktisk går ut å finner. Men hun var dyktig snuppa, så jeg er fornøyd jeg :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar