mandag 21. juni 2010

Hverdagslydighet

Idag på hverdagslydigheten så trente vi kontakt (selvfølgelig), lek med tauknuter og innkalling. Er egentlig fornøyd med Lotta-mor. Synes hun er flink å jobbe, enda hun ikke helt synes at tauknutene er like artige som baller enda.. :-) Lik sin mor her - det som er artig i leken er jakten og å bære hjem igjen - ikke å dra :-) Men har lyst å utvikle drakampleken mer på henne, så kommer til å trene mer på det.

Innkallingen hjalp Tone meg med, hun holdt igjen Lotta og jeg sprang avgårde. Bruker kun 'Lotta' som innkallingskommando enda, men kommer sikkert til å legge til 'hit' eller 'kom' etterhvert. Begynte også med å lokke henne på plass (fin klikkertrening :-)), dvs det jeg gjør er å rope henne inn, når hun er fremme og skal få godbiten så drar jeg henne enda lenger bak ved venstre side og så vender jeg henne opp sånn at hun er i rett posisjon for utgangsstilling før hun får den. Kommer ikke til å bruke det så mye, men har litt lyst til å styre henne litt på plass nå i begynnelsen bare sånn at hun vet hvor hun skal få belønningen :-) Etter hun hadde fått godbiten så lekte vi med knutene. Lek er viktig enda mat var mer interessant idag! :-)

Etterpå så dro vi til treningsbanen for å trene litt. Jeg trente da i hovedsak med Fanny, men Lotta fikk seg en bitteliten økt hun med. Trente da kontakt i baklengs marsj, og masse lek - denne gang med ball. Prøver å være nøye med at Lotta ikke slipper ballen før jeg sier 'takk'. Fanny er litt slapp i munnen (min egen feil - i know..) så tenkte jeg sku være litt mer påpasserlig med Lotta.. Baller er mye artigere enn tauknuter, men vi gir oss ikke så lett, så mer lek med knuter blir det ja! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar