mandag 14. juni 2010

Lotta har fått treningslogg!

Lotta må jo nesten og få seg en egen treningslogg siden Fanny har det.. Så får jeg bare håpe at jeg blir litt flinkere til å oppdatere begge en hva jeg er idag :-)

Lotta er en labrador retriever fra eget oppdrett (Dogdiggers) som jeg har tenkt å bruke på utstilling, lydighet, bruks, viltspor og jakt. Vi har så smått begynt med litt grunnleggende trening (grunnferdigheter) og spor, og det virker lovende :-) Hun blir selvfølgelig klikkertrent, akkurat som de andre hundene i hjemmet. Veldig artig å jobbe med valp igjen, og overhode ikke lik sin mor Fanny når det gjelder trening som valp ihvertfall :-) Fanny var bestandig veldig kontaktsøkende å enkel å ha å gjøre med. Kjapp å dra opp, og kjapp å gå ned. Lotta er for så vidt også veldig kontaktsøkende, men hun har liksom mye mindre tid til ting. Glemmer fortere bort at det faktisk er trening hun holder på med, og blir lettere forstyrret. Hun er uhyre enkel å skru opp og leker veldig bra, men bruker lang tid på å gå ned igjen. Så her må vi passe litt på stressnivået ser jeg.. :-) Rotrening er KJEDELIG men absolutt en must for en liten virvelvind av en trollunge.. :-) Artig er det no uansett, og det gir jo meg litt nye utfordringer som er vant til den lille, snille, milde, jeg-gjør-akkurat-hva-du-vil-mamma-for-jeg-vil-faktisk-gjøre-det-bare-for-deg-fordi-jeg-vil-være-sammen-med-deg-typen. Lotta er mer jippi-kom-igjen-vi-gjør-det-nå-nå-nå!-men-ops-så-fann-jeg-plutselig-på-noe-annet-å-gjøre-for-gud-du-er-så-treig-typen :-)

Søt er hun no ihvertfall, og her i bloggen skal jeg prøve å få loggført litt utav treningen vi gjør :-) Etterhvert så vil det nok også komme endel mål fremover, men akkurat nå så storkoser vi oss bare med grunnleggende ting. Enjoy! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar