tirsdag 29. juni 2010

Lydighetskurs med Cecilie Køste!

I helgen (25-27 juni) har vi vært i Skjomen på lydighetskurs med Cecilie Køste! :-) Jeg må si at jeg er veldig veldig fornøyd med kurset. Masse nyttige tips og tanker og ting som jeg absolutt skal ta med meg videre i treningen! :-D

Lotta-potta fikk et pass hver pr dag, og for henne så gjelder det bare å gjøre mange ting med få repetisjoner. Dvs at jeg fikk kanskje klikket en 4-5 ganger pr 'øvelse' og så bytte :-) Vi fikk også beskjed om at vi sku konsentrere oss om fartsøvelser, for å beholde farten. Rolige øvelser slik som sitt, ligg osv kan vi ta litt senere - akkurat nå skal vi passe på å kjøre øvelser med fart i :-) Heldigvis så er jo Lotta veldig glad i lek som belønning og så.. :-)

Her kommer noen filmsnutter fra lørdagen og en fra søndag. Fredagen så filmet Cecilie litt med sin telefon, så håper at hun sender det over til meg :-) Filmene får egentlig snakke for seg selv, men jeg må si at jeg er imponert over hvor flink hun er til å ta ting - Lotta er jo svært lite trent fra før... :-) Kontakt er jo egentlig det eneste som jeg faktisk kan si at vi har jobbet litt med :-) Alt foregår selvfølgelig helt frivillig uten kommando eller lokking :-)


Snutetarget med alley up :-)


Potetarget med stoooor musematte:-)


Baklengs marsj :-)


Metallapport :-)


Innkalling :-)


Søndagen så prøvde vi kassen for første gang. Den skal etterhvert bli til utgangsstilling :-) Litt høy kasse, og Lotta hadde litt vanskelig for å skjønne at hun sku opp på kassen. Men med hjelp av targetstikk så fikk vi etterhvert styrt henne oppå kassen slik at vi fikk begynne selve 'flytte-bakfotene-treningen' :-)

Sa jeg at jeg var superfornøyd med kurset? :-D
Gleder meg til å virkelig ta tak i treningen nå fremover, både med Lotta og Fanny :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar