onsdag 23. juni 2010

Kontakt og stå

Igår på lydighetstreningen så fikk Lotta seg en liten treningsøkt. Vi trente kontakt i front, både sittende og stående. Godt å få trent litt stå og, da hun er veldig flink til å sette seg ned :-)

Jeg har ved et eller annet tidspunkt klart å lage en meget pen kjede ved belønning :-) Lotta ser på meg - klikk - hopp - sitt - og får godbit.. :-D Klikk betyr 'hopp' trur Lotta-potta! :-D Vi må bryte adferden så snart som mulig, det vet jeg, men problemet er jo ikke når jeg klikker, uten etterpå.. :-S Ja ja.. Litt skal vi jo ha å jobbe med. Trur det løser seg relativt raskt hvis jeg begynner å slippe godbiten rett ned istedet, så trur vi skal prøve det neste økt :-)

Siden agilityutstyret var ute på banen, og Fanny og Lotta sprang løse litt (før treningen), så fikk no Lotta gå både tunnel, møne og bommen :-) Dvs hun sprang det helt frivillig :-) Ikke noe problem det for lilletøtta. Eneste problemet over bommen var at mamma Fanny gikk for sakte(hun gikk forran..), så hun sprang inn under magen hennes for å komme forbi! :-S Gale, gale valp.. Men søt, det var hun ja! :-D

Etter trening så gikk jeg tur med Fanny og Lotta rundt Abborrvannet. Deilig tur, tross regn :-) Deilig for hundene å få springe litt, og ikke minst å bade :-) De var jo uansett våt av regnet så.. Lotta er blitt flink til å svømme, og gjør det mer enn gjerne. Er ikke labrador for ingenting! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar