søndag 18. juli 2010

Square three og flying :-)

Idag har vi trent ute i regn, etter sol kommer regn sies det jo så.. :-)

Første runde så fikk Lotta kjøre ruta, denne gangen på skogsbunn av sånne småe kvite skogsblomster (ikke hjortronblomster nei, men sånne med svart i midten.. :-)). Hun var flink. 4 ganger så var hun på tur ut av ruta, men det var egentlig ikk emye, kun 'slag' ut med hode/fremkropp før hun like fort slog tilbake inn i ruta igjen å fortsatte å jobbe, dvs å spise levergodbiter.. :-)

Andre runden så tok vi flying på parkeringsplassen. Først så var hun litt 'stakato', dvs at hun bremset opp litt hos meg, men etter noen slag så sprang hun flott mellom figurantene Hanne og Elin :-) Lotta var veldig flink da vi sku avslutte, å gjorde alt rett. Jeg derimot var ikke like flink, men sånn er det vel når man er litt rar fører til tider.. :-) Jeg sa til Elin at vi sku avslutte hos henne, og når jeg nesten var fremme hos Lotta, så ser Lotta på meg å tar kontakt. Jeg snur da ryggen til (i min egen lille tru at jeg faktisk da avviste henne og at hun da ville velge Elin igjen tils jeg var fremme..) og Lotta-flinkeste-valpen-i-gata tar tegningen helt flott og springer raka veien over til Hanne figurant :-D Lotta-potta har jo nemmelig lært at når jeg snur meg å står med fronten en annen plass, så skal man springe den veien istedet å få godis hos neste figurant :-D Flying har hun kontroll på ja, mye bedre enn føreren :-D Så vi avsluttet istedet hos Hanne, og denne gangen så var jeg mye flinkere til å gå rett til Lotta å koble henne, uten å gi henne noen signaler om at hun sku springe videre til neste.. :-) Ja ja. Er ikke bare hundene som skal lære assa - det skal jammen jeg og gjøre! :-D

Akkurat nå så ligger verdens deiligste Lotta i sofaen her ved min side å sover. Hun har nemmelig skjønt at hvis man er trøtt og ligger rolig, så får man ligge å sove i sofaen. Hvis man derimot er litt vild og egentlig heller vil leke med de andre som sløver i sofaen, så blir man fort dyttet ned.. Så sove i sofaen er gode greiier når man er 17 uker gammel!! :-D

Ps. Glemte å fortelle 2 ting fra igår. Først at vi kjørte 3 x 20 godbiter på kassemetoden og Lotta var råflink. Beveger bakparten helt frivillig nå, før jeg flytter meg, og er fullstendig klar over at begge potene må stå på boka for at man skal få godteri. Den andre tingen har vel ikke så mye med trening i den forstand å gjøre, men kanskje mer med pottetrening.. :-) Lotta har vært veldig flink de siste 2 ukene når jeg har vært hjemme sykemeldt, og kun 2 ganger har hun tisset inne. Dvs en gang oppe da jeg ikke såg det, og en bitteliten dråpe i stua da jeg såg at hun satte seg ned og dermed fikk stoppe uhellet med kremting (hun er veldig flink å høre på kremting/harkling, da avbryter hun tvert hva hun holder på med..). Men igår var litt kronisk, så jeg måtte rett og slett bare flire.. :-) Det HØLJET ned når hun gikk til døren for å vise at hun ville ut, så jeg slapp henne ut men pga regnet så ble jeg selv igjen inne.. Etter en kjapp tur på plena alene, så fann Lotta ut at 'nei, dette gidder jeg ikke, jeg går inn igjen'.. Vel inne så går det noen minutter og så blir Lotta plutselig borte. Jeg går opp for å se etter henne siden hun aldri bruker å gå opp alene.. Å hva gjør Lottis-pottis da? Joda, hvis man ikke vil gå ut i regnet å bæsje, da kan man faktisk gå opp å gjøre det... :-) Kan ikke huske sist gang hun bæsjet inne, men må man så må man! :-) Ja ja. Litt uhell er lov :-) og jeg kan jo ikke mer enn synes at hun faktisk var litt søt der hun springer opp å gjør ting hun ikke kan gjøre alene ute i regnet.. :-D Sikkert den eneste hundeeieren som faktisk flirer til det og, men men.. :-) Neste gang så tar jeg på med jakken å blir med ut jeg, slik at jeg vet at hun gjort ifra seg istedet for å bare komme rett inn igjen. Så lærte vi noe den kvelden og ja.. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar