søndag 25. juli 2010

Treapport og frivillig sitt

Idag har vi trent en runde her hjemme i hagen i sol og deilig vær :-)
Lotta måtte ligge å vente ved gjerdet mens de andre trente, og det var ikke mye populært.. Mye lyd i jenta ja! Fikk PEK til å belønne henne når hun var stille mens jeg trente med Fanny, men det er jammen mye mer lyd i denne tøtta enn i sin mor ja.. :-) Er ikke syting ens en gang, er høylytt bjeffing! :-D

Første økta trente vi på å gripe treapporten fra bakken. Lotta ville egentlig bare gå rundt, rundt meg (ikke noe sjakktrekk å lære det trikset likevel trur jeg.. :-S), men vi fikk no noen fine gripende og. Et par ganger tar hun den feil (dvs lengst ut og ikke på midten), så de belønner jeg ikke. Noen ganger så bruker hun også potene før hun lyfter den opp, men det overser jeg så fremst at hun faktisk lyfter den riktig ellers..

Andre økt så sku vi trene frivillig sitt, men også denne gang så fikk vi mye gå rundt, rundt, rundt.. :-D Måtte sette meg ned på bakken for at hun sku slutte å tilby det, og da fikk vi mange fine, frivillige sitter. Er nøye å kun belønne da hun sitter riktig, dvs ikke på skinken som valper gjerne vil gjøre :-) Men Lottis-pottis var flink, og jeg begynte også å legge på kommandoen på sitten (noen kommando mer en Lotta må jeg vel kanskje ha snart.. :-)). Fikk også en skikkelig fin lek etter treningen, moro både for fører og hund! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar