onsdag 7. juli 2010

Target og værsågod

Idag har vi trent inne på kjøkkenet, og det gikk i potetarget, snutetarget og værsegod. Potetarget synes hun er vanskelig når vi har musemattestørrelse, men vi fikk til noen fine tramp, uten at hun prøvde å apportere (hvilket hun gjorde mange av gangene.. :-)). Snutetarget - her brukte jeg den fancy targetdingsen min, og tok den løs for å kunne bruke den der jeg selv styrte den. Her ble det også litt biting først, men hun kom kjappt over på 'å trykke snuten på den røde dingsen', så vi fikk mange fine repetisjoner her. Holdt den i ulike høyder, og det vanskligste var når den var nært gulvet - da ville hun heller bite/hente den. Helt på slutten så satte jeg den på gulvet (slik den egentlig skal være), og fikk kjørt 5 perfekte snutetarget på den med ca 1,5 m avstand - veldig bra! :-)

Vi begynte også å lære inn værsågod, uten at vi er helt i mål enda. Kjørte først 20 godbiter som hun bare fikk springe å hente mens jeg sa værsågod da hun sprang frem. Så kjørte jeg 10 med bånd på, dvs sånn at jeg stoppet henne, der hun fikk værsegod i en gang hun hadde mindre trykk i lina. Her merker jeg at kommandoen værsegod ikke er god nok enda, da hun må ha litt hjelp i at jeg også beveger meg for at hun springer frem igjen. Så back to å terpe kommando (10 nye godbiter da hun bare fikk hente), før jeg kjørte 5 med bånd og værsegod igjen. Hun skjønner fortsatt ikke helt konseptet med kommandoen værsegod, men begynte å skjønne at man like gjerne kan stå igjen for man kommer seg ikke til godbiten likevel.. Så fikk noen flotte venter med kontakt, der jeg fortsatt må ta et steg mot godbiten når jeg sier værsegod. Så vi går tilbake igjen for å terpe kommando neste gang og..

Hadde egentlig tenkt å trene ute og, men det var så mye mygg at jeg gadd ikke! Fanny fikk seg en økt på plena, men både jeg og hun holdt på å bli gale, så vi får trene mer en annen gang.. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar